Általános szerződési feltételek
Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
www.orokrajz.hu
Hatályba lépés ideje: 2025.07.03.

Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön
rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, az általunk
értékesített árukkal vagy Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése
van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:

Cégünk adatai:
Vállalkozó neve: VARSZÁMISZ MARCELL SOMA
Székhelye: 2310 SZIGETSZENTMIKLÓS, MIKLÓS TÉR 14.
Postacíme: 2310 SZIGETSZENTMIKLÓS, MIKLÓS TÉR 14.

Adószáma: 90771978-1-33
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróság
Cég bankszámlaszáma: 1210001118897827
Képviselő neve: Varszámisz Marcell Soma
Honlap címe: www.orokrajz.hu
E-mail cím: info@orokrajz.hu
Telefonszám: +36 30 173 5844

Tárhelyszolgáltató adatai: Sybell, 1158 Budapest, Késmárk u. 7/b. 2. em. 206.,
Telefonszám: +36 1 707 6726 E-mail: info@sybell.hu

Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú,
18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő
teljesítéséért vállalt jótállás
kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail
felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer
keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés
megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Áru: webshopunk kínálatában lévő, eladásra szánt, birtokba vehető:
ingó dolog
Vételár: az áruért fizetendő ellenszolgáltatás
Gyártó: az áru előállítója
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a
vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is
hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a
tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely
alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési
nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli
nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést
biztosító eszköz
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul

Vonatkozó jogszabályok:

1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a
természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá
ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános
adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső
piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394.
rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános
szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt
és minket megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési,
illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat,
továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a
megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.

Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink
elfogadásával.

Árak:
Az árak forintban értendők. Cégünk ÁFA értékesítés szempontjából alanyi
adómentes körbe tartozik, így az áraknak ÁFA tartalma nincs. A weboldalon
megjelenített bruttó árak 0%-os ÁFA tartalommal rendelkeznek. Fenntartjuk az
árváltoztatás jogát.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó az Árukat, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő
elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
E-mail cím: info@orokrajz.hu
Telefonszám: +36 30 173 5844

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti
Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy
viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely az áru forgalmazásával,
értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja.
Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz
haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos
álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a
Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett
panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére.
Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles
megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni –
telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli
panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét.
Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét.

Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok
jegyzékét.
Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak
haladéktalan kivizsgálása megoldható.
Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét.
Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az
esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése.
A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válasszunk másolati példányát 5 évig
megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy
panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.
Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó
lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét,
elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita
rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos
álláspontját.

Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem
rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:

Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a
lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a
Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú
hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény
rendelkezései szerint.

Békéltető Testületi eljárás:

Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez
fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele,
hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez
alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni,
valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet
működtető kamara szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési
kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a
Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő
magatartásakor kötelező bírság kiszabása van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100
millió Ft feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000
Ft-tól a vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet
írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus
formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

Tartalmaznia kell a kérelemnek:
Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az
érintett vállalkozással
Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett
az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési
meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
Testület döntésére irányuló indítványt
Fogyasztó aláírását

Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi
illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely
tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli
nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos
bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni
szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A területileg illetékes Békéltető Testület elérhetőségei:
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően,
az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online
vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a
távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt áruval/szolgáltatással kapcsolatban.

Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online
vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet
bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény
1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része.
Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, használata, továbbá a
weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény
16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint
adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a
jogtulajdonos (Kiss Kincső Ildikó E.V.) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség,
forrásmegjelölés feltüntetése mellett.

Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink egy pontja jogilag
hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az
irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
Cégünknek a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe nincsen.

Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év
feletti elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük,
rendszeres időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók.
Az adatok, melyek weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL
adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen adatokat érzékeny mivoltukból adódóan
megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz pedig hardveres támogatást
használunk, mely processzorba van építve.

Áruk tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre szánt áruk tulajdonságairól az adott áru oldalán
található leírás szolgáltat információt.

Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az
Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok
pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási
címként megjelölt címre kézbesítjük az áru(kat). Rendelése leadásával Ön tudomásul
veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk,

költségek Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás adatbevitel miatt való
teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége
következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés
megvalósulását (meg)akadályozhatja.

Eljárás Hibás ár esetén:
Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai
rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
0 Ft
Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Áru eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény:
20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-
nak kellene lennie)
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, Cégünk tájékoztatja Önt az esetről és
felkínálja az áru helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése
értelmében vagy megrendeli a helyes áron az árut vagy következmények nélkül
elállhat a vásárlástól.

Webshopunk használata:
Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja az áruk bemutatását (áruk képpel,
leírással, árral a weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön
menürendszerben böngészhet. Az árukat kategóriánként rendszerezve találja. Egy-
egy kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő áruk. Akciós áruknál
feltüntetésre kerül az akció kezdete és lejárata, illetve a „készlet erejéig” jelzés.

Ha szeretne megvásárolni egy árut, azt (amennyiben több darabot szeretne, a
darabszám beállításával, ezt követően) a “Kosárba teszem” gombra történő
kattintással teheti meg, miután az “Könyv címe” ablakod kitöltötte. A kosárban lévő
árukat a kosár ikon segítségével nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van
módosítani a mennyiségeken vagy törölni árukat.

Ha kiválasztotta, mely árukat szeretné megrendelni, a “Vásárlás befejezése” gombra
történő kattintással, van lehetősége rendelése leadására.

A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa
preferált fizetési és szállítási módot, megadni a Számlázási adatokat.

Rendelés véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a “Vásárlás befejezése”, gombra kattintva véglegesítheti
rendelését, melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az
esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg,
kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.
A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül Cégünk részéről történő
szerződéskötési ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.
Ön a „Vásárlás befejezése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata
megtettnek minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát
Általános szerződési feltételeink szerinti 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön
mentesül ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus
visszaigazolást kap, mely rendelése beérkezését és annak visszaigazolását jelenti.
Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-
mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető,
hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
Fizetési módok:
Bankkártyás fizetés:
A fizetés biztonságosan online, bankkártyával a rendelés véglegesítése során
történik.

Átvételi módok:
GLS:
GLS futárszolgálattal házhoz rendelheted, a legkényelmesebb megoldás, ha nincs a
közeledben csomagautomata, vagy nem szeretnél a csomagodért útra kelni.
GLS csomagpont főként bevásárlóközpontokban elérhető, egyszerű, kényelmes,
időtakarékos csomagátvételt tesz lehetővé.
További információ: https://www.csomag.hu/hu/csomagatvetel
MPL:

MPL futárszolgálattal kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség.

MPL csomagautomatáknál az átvétel gyors (a kapott kód és telefonszámunk
megadása szükséges)

További információ: https://www.posta.hu/csomagautomata

MPL Posta Pontra rendelés esetén SMS-ben vagy e-mailben értesítjük a küldemény
érkezéséről, ahogy Ön szeretné. Az átvételi pontok könnyen megközelíthetőek. A
legtöbb MOL PostaPont 24, a Coop PostaPontok többsége pedig 12 órában nyitva
tart. A kutakon a parkolás egyszerű és ingyenes.

Személyes átvétel:
Személyes átvételre előre egyeztetett (emailben) időpontban van lehetőség
Szigetszentmiklóson.

Teljesítési határidő:
A megrendelés teljesítésére vonatkozó általános határidő a rajzok Cégünkhöz
érkezésétől számított legfeljebb 30 napon belül esedékes. Abban az esetben, ha
Cégünk nem teljesíti a rendelést megszabott időn belül, úgy Ön jogosult póthatáridőt
adni Cégünk részére. Ha Cégünk a póthatáridőn belül sem teljesít, úgy Ön jogosult a
szerződéstől elállni.

Jogfenntartás és kikötés:
Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk az áru vételárának
sikeres kifizetésének megtörténtéről. Ha az áru árát nem egyenlítette ki teljes
mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:

Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája,
önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
minősül, ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás
jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli
elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát az áru adásvételére
irányuló szerződés esetén az áru átvételének napjától számított 14 napos határidőn
belül.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és az áru
átvételének napja közti időszakban is.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a
szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a
szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.

Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre
vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.

Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó
nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel
összhangban gyakorolta.
Cégünk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan
visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve
tudomásul vételét.

Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:

Cégünk visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől,
Cégünk az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti
a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket
is beleértve, mint a szállítási díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen rendelkezés

nem vonatkozik a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási mód
választásával okozott többletköltségekre.

Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén
Cégünk a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési
móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből
adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott
bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli
felelősség.

Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási
módot választ, Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget.
Ilyenkor visszatérítési kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek
erejéig áll fenn.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:

Áru visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől,
az árut haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül
köteles visszaküldeni vagy Cégünk által az áru átvételére jogosult személynek
átadni. Határidőben teljesítettnek minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó az árut a
határidő lejárta előtt elküldi.

Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
Az áru visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az árut Cégünk címére
szükséges visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után
mondja fel, a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
szolgáltatással arányos díjat köteles Cégünk számára megfizetni. A Fogyasztó által
arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval
növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az
így megállapított összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés
megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell
kiszámítani. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel az áru jellegének, tulajdonságának, működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért.

Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
Nem előre gyártott áru esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére
gyártottak, illetve olyan áru esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak.
Vállalkozási szerződés esetén, melyben Cégünk a Fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási/karbantartási munkák elvégzése céljából.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás tájékoztatás fogyasztói
szerződésekre vonatkozóan.
A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3)
bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú
melléklete alkalmazásával készült.
A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei fogyasztói szerződés
esetén:
Az árunak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az 373/2021. (VI.30.) Korm.
rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező
árunak
meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel
alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és
amelyet a vállalkozás elfogadott.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá – a szerződés
tárgyát képező árunak
alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás
esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az
irányadó magatartási kódex előír,

rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a
kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság
tekintetében -, amely azonos típusú áru esetén szokásos, figyelembe véve a
vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy
a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben
vagy címkén tett – kijelentését
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és
útmutatókkal – ideértve a csomagolást,
meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás
tulajdonságainak, leírásának.
Az árunak abban az esetben nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek,
amennyiben Cégünk bizonyítani tudja, hogy
a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie,
a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették,
a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó
külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a
fentiekben meghatározott követelményektől, és az adásvételi szerződés
megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?
Ön Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényét
érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv, illetve a fogyasztói szerződés esetén a
373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség
teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára aránytalan többletköltséggel járna.
Választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra Cégünk adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében feltételezni kell ellenkező bizonyításig, hogy az
teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már a teljesítésnek
időpontjában fennállt – ez alól kivételt képez, ha ezen feltételezés az áru
természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Cégünk megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a
kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a
vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi
szerződést, Cégünket terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Általános érvényesülő szabályok:
Cégünknek saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt
attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát Cégünkkel.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében Cégünk
rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által
ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági
joga Cégünknek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező
jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak
meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére
vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi
szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt
szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól
nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – a (2) bekezdés
szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében
szünteti meg, úgy
a fogyasztónak Cégünk költségére vissza kell küldenie Cégünknek az érintett árut; és
Cégünknek haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2
hónapon belül jelezni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn
túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
Az elévülési határidőbe nem számít bele az áru javításának igénybe vett ideje, ami
alatt a vásárló nem tudta rendeltetésszerűen használatba venni az árut.
Amennyiben az árunak egy része cserére vagy javításra kerül, úgy az érintett részre
a kellékszavatossági igény elévülése újra kezdődik. Ezen szabály érvényes arra az
esetre is, ha a javítás következtében új hiba képződik.
Ha a Fogyasztó és Cégünk közti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem
köthető ki.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 1 éven belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az árut, illetve a
szolgáltatást Cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év leteltét követően viszont
Önnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?
Ingó dolog/áru hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényét érvényesítheti a Ptk. szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül az áru hibásnak?
Az áru hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek
nem felel meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Ön termékszavatossági igényét az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított
2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania az áru hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén.
Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető.
Az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba.
A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
árura/kijavított részre vonatkozóan érvényesítheti kellékszavatossági igényét a
gyártóval szemben.
Jótállás:
Milyen esetben élhet Ön jótállási jogával?
Hibás teljesítés fennállása esetén a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Cégünk jótállásra köteles
a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamit az ott
meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei eladása esetén.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását a tartós fogyasztási cikkek, mint a műszaki
cikkek, gépek, szerszámok esetén, melyek vételára meghaladja a 10.000 Ft-ot.
Cégünk önként jótállást vállalhat fogyasztónak minősülő vásárló részére, melyhez
jótállási nyilatkozatot kell átadnia.
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére
bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.
A jótállási nyilatkozatban a következőket kötelező feltüntetni:
az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a
fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen
megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

a jótállásra kötelezett nevét és címét;
a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
a jótállás feltételeit.
A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg Önt a jótállás alapján?
Jótállás keretében a vásárló javítást vagy cserét igényelhet, jogszabályban
meghatározott esetekben árleszállítást kérhet, végső esetben pedig elállhat a
szerződéstől, ha a jótállásra kötelezett a javítást vagy cserét nem vállalta határidőn
belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
javításhoz vagy cseréhez való érdeke megszűnt.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint Cégünk székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállási igényét a jótállás időtartama alatt érvényesítheti, amelyet a 151/2003.
(IX.22.) Korm. rendelet meghatározott az alábbiak szerint:
10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén
két év,
250 000 forint eladási ár felett három év.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy e határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a
fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést Cégünk vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti
üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának
napja.
Jótállásra vonatkozó eljárási rendelkezések:
Cégünknek törekednie kell arra, hogy a jótállás keretében kért javítást 15 napon belül
elvégezze. A 15 napos határidő a fogyasztási cikk átvételének napján indul.

Amennyiben a javítás vagy a csere időtartama meghaladja a 15 napot, úgy
Cégünknek tájékoztatnia kell a vásárlót a javítás vagy csere várható időtartamáról.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön
kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról Cégünk,
vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a
javítószolgálat gondoskodik.
Ha a meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal
történő javítása során Cégünk részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk
nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a
fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, Cégünk köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Az Általános szerződési feltételek dokumentum elfogadásával a vásárló hozzájárul,
hogy a vásárló részére a tájékoztatás elektronikus úton megvalósulhasson.
Abban az esetben, ha Cégünk nem képes a fogyasztási cikket 30 napon belül
kijavítani
úgy ha a vásárló ehhez hozzájárulását adta, a javítás későbbi határidőben is
elvégezhető, vagy
ha a vásárló nem járul hozzá a későbbi javítás elvégzéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nyilatkozatot nem tett, úgy a fogyasztási cikket a 30 napos határidő
eredménytelen elteltét követően 8 napon belül Cégünknek ki kell cserélni, vagy
ha a vásárló nem járul hozzá a későbbi javítás elvégzéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nyilatkozatot nem tett, de a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség,
úgy Cégünk köteles a vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló
részére visszatéríteni.
Abban az esetben, ha a fogyasztási cikk a 3. javítást követően meghibásodik, – a
vásárló eltérő rendelkezése hiányában – a vásárló jogosult javítási igénnyel fordulni
Cégünk felé, vagy
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a vételár arányos leszállítását kérni Cégünktől,
vagy

ha a vásárló ezen jogokkal nem él, vagy erről nem nyilatkozott, a fogyasztási cikket 8
napon belül ki kell cserélni, amennyiben erre nincs lehetőség, úgy Cégünk köteles a
vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán
vagy nyugtán – a feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló számára
visszatéríteni.
Mi a jótállás és más szavatossági jogok viszonya?
A jótállás a szavatossági jogok (termék, illetve kellékszavatosság) mellett érvényesül.
A szavatossági jogok és a jótállás közti különbség, hogy jótállás esetén kedvezőbb a
Fogyasztó számára a bizonyítási teher.
Cégünk önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartamán belül nem
tartalmazhat a Fogyasztóra nézve hátrányosabb feltételeket, mint amit a kötelező
jótállás szabályai biztosítanak. Ennek lejárta után az önkéntes jótállás feltételei
szabadon megszabhatók, viszont a jótállás ilyenkor sem érintheti hátrányosan a
Fogyasztó jogszabályból eredő (kellékszavatosságon alapuló) jogainak fennállását.
Mikor mentesül Cégünk jótállási kötelezettsége alól?
Cégünk jótállási kötelezettsége alól mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a
teljesítés után keletkezett (külön felhívjuk figyelmét, hogy a kiszállítás közben történő
károkért/sérülésekért sem vállalunk felelősséget).
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási
igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, párhuzamosan nem
érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül
megilletik Önt.

Kellékszavatossági jogok általános szabályai fogyasztónak nem minősülő Vevők
esetében:

Fogyasztónk nem minősülő Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavtossági
igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség
teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére a Fogyasztó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – elállhat a
szerződéstől.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Cégünk adott okot.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog
érvényesítési határideje 1 év, mely a teljesítés (átadás) napján indul.

Termékszavatosság és jótállás szabályai fogyasztónak nem minősülő Vevők
esetében:

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő
vásárlót illeti meg.

Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállást biztosít, ezt az Áru megvásárlása
során külön jelzi.